Menu

Mtaplus – Detailní recenze sprejů Nanoprotech

13.10.2017  | 2. Články
Erudované reference a recenze sprejů Nanoprotech máme velmi rádi. Jsou totiž schopné ještě lépe prezentovat a vysvětlit výhody a postupy používání sprejů Nanoprotech v rozličných segmentech. Pomáhají tím spoustě našich zákazníků při řešení jejich problémů a nám samotným v tom, že díky nim máme vždy o něco lepší přehled o tom, jak vám radit ohledně použití našich produktů. Dnes nám dorazila detailní recenze Nanoprotech Auto Moto Electric od pana Dostála, servisního technika společnosti mtaplus s.r.o., která se profesionálně zabývá autodiagnostikou a řídícími jednotkami osobních i nákladních vozidel. Děkujeme! 

„Již více, než 20 let se zabývám opravami motorových vozidel, převážně pak jejich elektrických komponentů.
Často se setkávám a to i u novějších vozů, s problémy s těsností multikonektorových spojů. Podle zkušeností je to způsobeno nejen neodbornou manipulací s konektory (ulomené aretace), ale převážně tím, že opětovné rozpojování vede k tomu, že těsnění, které je uvnitř konektoru nelze po zapojení zkontrolovat. Toto se může po zapojení skřípnout,  nebo jen pootočit, a tím dochází možnému průniku vlhkosti do konektoru.

Samostatnou kapitolou jsou vodiče a jejich těsnění.Vzhledem ke skutečnosti, že kontakty (piny) na jednotkách většinou nejsou pozlacené, dochází již při kratším působení vlhkosti  k jejich tak velké korozi, že se stanou nevodivými a při následné manipulaci dojde k jejich úplné mechanické destrukci, bez možnosti opravy. Jak je vidět z přiložených fotografii, oprava senzoru je nemožná a vyčištění svorkovnice velmi složité. Cena senzoru je cca 42 000 a řídící jednotky motoru cca 36 000.

Svorkovnice s korozíKonektor s korozí
I když  se vždy snažíme po demontáži pečlivě očistit  svorkovnici i konektor, nelze si ověřit, že spoj bude 100% těsný. Požívání různých čističů kontaktů se míjelo účinkem.Jelikož jsem i letecký modelář, dočetl jsem se v časopise RC Revue o přípravku Nanoprotech .Po pročtení několika článků jsem se rozhodl ke koupi. Objednal jsem nejen Nanoprotech Auto Moto Electric, tak i Nanoprotech Gun na konzervaci zbraní.

Nanoprotech Auto Moto Electric používám převážně preventivně při opravách na vozidlech, u kterých se musí rozpojovat různé svorkovnice. Jak při karosářských opravách, tak i běžném servisu. Svorkovnice umístěné třeba za předním nárazníkem,v okolí chladičové stěny a různých podvozkových částech, jsou vystaveny působení nejen vlhka, stříkající vodě, soli, mrazu, ale i mechanickému namáhání a vibracím.

Nanoprotech AM Electric svými vlastnostmi minimalizuje, resp. zamezuje  průniku vlhkosti do již zmíněných komponentů.
Konektor na jednotce
Po cca ročním používání Nanoprotech Auto Moto Electric, jsem neměl jediný případ koroze ve svorkovnicích, které byly opětovně rozpojovány.
Co má  pro mně ale větší vypovídající schopnost, je skutečnost, že svorkovnice, které sice byly poškozeny, ale šly vyčistit, se po aplikaci Nanoprotech AM Electric daly znovu použít a bez nutnosti výměny stále fungují.“

Pavel Dostál,

Servisní technik mtaplus s.r.o.

Zpět na články