Mtaplus – Detailní recenze sprejů Nanoprotech
„Již více, než 20 let se zabývám opravami motorových vozidel, převážně pak jejich elektrických komponentů.
Často se setkávám a to i u novějších vozů, s problémy s těsností multikonektorových spojů. Podle zkušeností je to způsobeno nejen neodbornou manipulací s konektory (ulomené aretace), ale převážně tím, že opětovné rozpojování vede k tomu, že těsnění, které je uvnitř konektoru nelze po zapojení zkontrolovat. Toto se může po zapojení skřípnout, nebo jen pootočit, a tím dochází možnému průniku vlhkosti do konektoru.
Samostatnou kapitolou jsou vodiče a jejich těsnění.Vzhledem ke skutečnosti, že kontakty (piny) na jednotkách většinou nejsou pozlacené, dochází již při kratším působení vlhkosti k jejich tak velké korozi, že se stanou nevodivými a při následné manipulaci dojde k jejich úplné mechanické destrukci, bez možnosti opravy. Jak je vidět z přiložených fotografii, oprava senzoru je nemožná a vyčištění svorkovnice velmi složité. Cena senzoru je cca 42 000 a řídící jednotky motoru cca 36 000.
Nanoprotech Auto Moto Electric používám převážně preventivně při opravách na vozidlech, u kterých se musí rozpojovat různé svorkovnice. Jak při karosářských opravách, tak i běžném servisu. Svorkovnice umístěné třeba za předním nárazníkem,v okolí chladičové stěny a různých podvozkových částech, jsou vystaveny působení nejen vlhka, stříkající vodě, soli, mrazu, ale i mechanickému namáhání a vibracím.
Po cca ročním používání Nanoprotech Auto Moto Electric, jsem neměl jediný případ koroze ve svorkovnicích, které byly opětovně rozpojovány.
Pavel Dostál,
Servisní technik mtaplus s.r.o.