Menu

Jak se stát závodníkem – rozhovor s Lukášem Kindlem

12.8.2015  | 2. Články

V tomto rozhovoru bychom Vám chtěli představit závodního cyklistu Lukáše Kindla. Dozvíte se například, jak se stát závodníkem, co obnáší trénink nebo jak připravit sebe i kolo k vysoké zátěži, které s sebou závodní cyklistika přináší.

nano (1)1) Jak jste začal s kolem a jak jste začal jezdit závodně?
Již od dětství mě jízda na kole velmi bavila, ale jednalo se o klasické místní popojížďky. V roce 2009 jsem se pod nátlakem mého souseda nechal zlákat k prvnímu závodu, tehdy se jednalo o CMT okolo Prahy na 25 km. Tenkrát jsem byl hrdý na to, že jsem to ujel. Zhruba o rok a půl později jsem se na dalších závodech potkal s Otakarem Dvořákem. Díky němu jsem postupem času začal zdokonalovat svůj trénink, také se stal mým mechanikem a hlavně opravdovým přítelem. Po jeho boku absolvuji téměř veškeré závody a časté tréninky. Za to vše bych touto cestou chtěl Otovi srdečně poděkovat.

2) Za jaký tým jezdíte?
V roce 2013 jsem se začal považovat za již fungujícího závodníka s vysokými ambicemi. Těch jsem ale chtěl dosáhnout v týmovém kolektivu. Oslovil jsem tým Dexter Cycling, za který nyní jezdím. Již první sezónu jsem chtěl ukázat své nasazení a odhodlání. Díky tomu jsem se s výsledky a aktivitou stal nejlepším členem v MTB sekci. Náš tým pořádá velké množství různých akcí, jako jsou závody, soustředění a mnoho dalšího. V týmu mají závodníci super zázemí a podporu, za kterou bych chtěl moc poděkovat.

3) Jaké jsou Vaše dosavadní největší závodní úspěchy?
I když jsem na stupně vítězů vstal již vícekrát, ať už dřinou nebo jen tzv. objetím, za úspěch považuji to, když dosáhnu svého cíle. Nemusí to být jen celkový výsledek, ale i zdolání některého ze svých pravidelných rivalů. Nejvíce si ale cením 2. místa ve své kategorii na krátké trase Malevilu. Ten mě stál nejvíce sil.

4) Na jaký závod nejvíce vzpomínáte a proč?
Nejdrsnější a nejhezčí vzpomínky mám na kultovní Salzkammergeut. V roce 2014 jsem jel svůj první ročník. Celý závod propršel a místní nádherný a velmi kopcovitý terén s protivníky z celé Evropy se mi navždy vryl do paměti.

5) Potkalo Vás někdy nějaké zranění při cyklistice?
Zranění se mi naštěstí zatím vyhýbají. ŤUK ŤUK… Ano, před 3 lety jsem v jednom ze sjezdů šel tzv. přes rejdy. Byl to docela ošklivý pád, ale naštěstí to odneslo jen vyhozené rameno a lehký otřes mozku. O trochu horší a také zatím poslední zranění mě potkalo letos v úvodu sezóny těsně před závodem. Díky školácké chybě mi ujelo přední kolo a já se nešikovně pravou nohou chytl mezi pedál a pěkný balvan. Rentgen ukázal zlomený kotník, následovala operace a šroub.

6) Jak se Vám vracelo zpět do závodění?
Já nechtěl nic vzdát, od 2. týdne jsem posiloval a cvičil, 3. týden začal plavat a již od 4. týdne se od trenažéru dostal až ke kolu. Díky své snaze jsem překonal psychické vyhoření a fyzickou ztrátu. V tuto chvíli jsem zpět ve formě a naštěstí bez žádných trvalých následků a jiných omezení. Za vše vděčím lidem kolem sebe, kteří mi podali pomocnou ruku.

7) Co byste doporučil někomu, kdo rád jezdí, ale neví jak začít se závodní cyklistikou?
Důležité je si předem zvolit své cíle. Dle toho směřovat výši tréninku a technickou vybavenost. Základem je dodržet daný režim a v těžších chvílích v tom hledat zábavu, ačkoliv se vám často nechce. Pro mě to znamená v sezóně pravidelný trénink, dodržování zdravé životosprávy, pojídání doplňkové stravy a v neposlední řadě také relax. Přes zimu je důležitá správně načasovaná příprava s co největší pestrostí dalších sportovních aktivit a také regenerace.

8) Na jakém kole jezdíte a jak jste spokojen?11140017_1068291896518971_1289666119331476603_n
Celkově využívám 3 kola. To pro závodní účely, které je postavené na míru tak, aby mi vyhovovala jeho geometrie, funkčnost a nízká váha, která hraje obrovskou roli. Pro dosažení tzv. objemů a čistého tréninku je zapotřebí i kolo silniční, díky kterému je také příprava pestřejší. Význam pro mě má ale i kolo univerzální. Poslouží mi na dovolenou, pohodové vyjížďky i pro trénink. U všech je důležitým aspektem sjednocené nastavení!

9) Co všechno vlastně obnáší příprava na závod?
Příprava na závod vlastně často začíná už koncem předešlých závodů. Je důležité rozvržení tréninků rozdělených od slabších určeným k regeneraci až po výkonné popř. vytrvalostní. Před závody je důležitá také strava, typu závodu odpovídá i její obsah. Mastná jídla kombinovaná s alkoholem moc neprospějí. Rozdělení bílkovin a sacharidů, kvalitní pitný režim a vše doplněné o doplňkovou stravu jsou základem. Zapomínat nesmíme ani na kolo. Naše péče k němu se nám v závodě dle toho následně projeví. Čistota, hladký chod všech komponentů, i takové dolití tmelu do plášťů je tedy nutností.

10) Staráte se o kolo sám nebo to necháváte na profesionálech?
Základní údržbu jako je chod komponentů, jejich výměna a samotné nastavení kola si dělám sám. Složitější úpravy a opravy nechávám raději odborníkům.

11) Pozná cyklista při jízdě, jak dobře je jeho kolo (řetěz) promazané?
Řetěz je nezbytnou součástí našeho kola. Je to vlastně jediná součástka, která spojuje náš výkon se samotným kolem. Jeho kvalita, váha a především pohyblivost jsou tedy určující. Velmi důležité jsou samozřejmě ale i další komponenty, které uvádíme do pohybu, jako jsou kola, kliky, přehazovačka atd. Vše musí být pečlivě ošetřené a promazané. Jakékoli drhnutí nebo snížená pohyblivost jedné ze součástek má znatelný vliv na jízdu.

12) Jaknanoprotech-bicycle-165x367 se Vám jezdí s Nanoprotechem Bicycle? Pocítil jste nějaké zlepšení oproti jiným značkám?
Spreje Nanoprotech mají velkou výhodu pro jejich všestranné využití téměř na celém kole. Na samotném řetězuvydrží opravdu dlouho a ostatní části kvalitně ochrání a napomůže jejich funkci. Používám ho třeba i na udržení kondice stíracích kroužků vidlice. Nanoprotech u mě najde využití nejen jako mazivo, ale aplikuji ho například na rám kola, na kterém se pak nedrží nečistoty.

13) Takže byste tento přípravek doporučil i ostatním cyklistům?
Za mě ANO. Jeden přípravek pro mnohé a snadné použití!

Vyzkoušejte Nanoprotech Bicycle i vy! 

Přesvědčte se sami

 

Zpět na články