Menu

Napsal o nás časopis BIKE

8.2.2015  | 3. Napsali o nás

BikeČasopis BIKE se rozhodl nezaujatě otestovat výrobky Nanoprotech Bicycle. Jak jsme dopadli a jak redaktoři byli spokojeni s produkty, které fungují na bázi nejnovějších nanotechnologií? Více v novince…

Poslední řešení špinavého kola?

Předpona nano- je v poslední době hodně populární a spousta výrobců se snaží přijít na trh s nějakým nanotechnologiemi obohaceným produktem. Po elektronice a medicíně přichází na řadu cyklistika. Nyní máme možnost nastříkat na naše biky jakousi nanodobrotu. Jmenuje se Nanoprotech.

casopis_Bike_clanek

Jak to funguje?

Když roztok nastříkáme na povrch, díky svým fyzikálním vlastnostem pronikne do všech pórů a mikrotrhlin a vytvoří neprostupnou vrstvu pro vlhkost a špínu. Laicky řečeno by měl fungovat jako neviditelná pláštěnka. Kromě toho výrobce slibuje i nadprůměrně kvalitní mazání pohonu. Ještě než jsme zmáčkli trysku spreje, vzpomněli jsme teleshoppingového guru Horsta Fuchse, kterak po namazání krému na auto smažil na kapotě vajíčka a ostřeloval ho vzduchovkou. Prvotní skepse byla velká, nicméně záhy jsme zjistili, že ta neviditelná vrstvička opravdu funguje. Inspirováni Horstem, ošetřili jsme pouze polovinu rámu a vyrazili do terénu.

Za sucha není účinek až tolik znát, nicméně určitý rozdíl v menší zaprášenosti kola je poznat. O to výraznější je efekt za mokra. Voda a bahno na kole tolik nedrží, mají tendenci z něj stékat a kolo je relativně čisté (tedy v našem případě ta ošetřená část). Při mytí stačí pouze opláchnout vodou a bike je zase čistý.

Stejně tak se chová řetěz a vůbec celý pohon. Je promazaný, zůstává relativně čistý a snadno se zbavuje toho mála, co na něm ulpí. Tohle samozřejmě do značné míry zvládne i silikon a další speciální mazadla, nicméně největší výhoda tkví ve faktu, že ochranná nanovrstva vydrží opravdu dlouho. Jak dlouho, to zatím nevíme, ale testovací stroj je takto zakonzervovaný zhruba měsíc a dosud nebylo potřeba nástřik obnovovat.

(…)

Více naleznete ve skvělém časopisu BIKE 3/2013.

casopis_Bike_obalka

Zpět na články